SandbjergRuten

SandbjergRuten

SandbjergRuten er en varieret og god træningsrute på 23 km.

Ruten går gennem smukke landskaber, ad bugtede veje, langs åbne stræk og marker med vind og op ad den krævende Geels Bakke. Følg træningstippene på ruten og få mere ud af din træning.

Af trafiksikkerhedsmæssige årsager, skal du køre i urets retning. 

 

Super Cykelstoppet

Start din tur ved Super Cykelstoppet. Her kan du pumpe cyklen, fylde vand i vandflaksen og lave småreparationer. 

Super Cykelstoppet finder du ved Kulturcenter Mariehøj.

Træningstip

SandbjergRuten er en oplagt rute, hvis du vil forbedre din træning.

Her kan du blandt andet træne:

  • Din anaerobe tærskel ved korte intervaller på cykelstien langs motorvejen
  • Udholdenhed i modbakke fra Vedbæk til Sandbjerg - med 85 % intensitet
  • Position og udholdenhed ved at køre runder på strækningen Gøngehusvej - Gøngevangen -Sandbjergvej - Henrikholms Allé
  • Styrke i modbakke - op ad Geels bakke 3-5 gange, restituer ved at trille tilbage.

 

 

 

 

LANG Træningstip

  • Træn din Anaerobe Tærskel: Kør 5 x 1 minutters fuld gas/meget hårde intervaller på cykelstien nordgående langs Helsingørmotorvejen. Rul tilbage til start, så du får 2 minutters pause mellem hvert interval.
  • Sandbjerg modsat: Træn din udholdenhed i modbakke – kør 3 intervaller fra Vedbæk op mod Sandbjerg med 85 % intensitet – restitutionsrul retur til Vedbæk ad Gøngehusvej.
  • Sandbjerg runder. Træn din udholdenhed: Inden motorvejen fortsætter du til højre ad Gøngehusvej og kører 2 runder omkring Sandbjerg med 10 minutters rul mellem hvert runde. Kør med en intensitet på 80-85 % svarende til hård belastning. Ned fra Sandbjerg mod Vedbæk skal du fokusere på din teknik i forhold til position på cyklen og det runde tråd.
  • Geels Bakke – bliv stærkere i modbakke. Kør 3-5 gange med fuld gas op ad Geels Bakke med 2 minutters pause, hvor du triller retur til start mellem hvert interval.

 

 

 

Fakta

RudersdalRutens Univers er et helt unikt motions-, oplevelses- og naturunivers med mange forskellige muligheder for oplevelser i naturen. Du kan finde ruter og stier, hvor du kan løbe, cykle og gå en tur. Universet rummer også en række aktivitetsoaser, hvor du kan træne og være aktiv alle ugens dage, hele året rundt.

God tur og god stil

  • Brug ringeklokken.
  • Sæt farten ned i byerne, og når du overhaler fodgængere eller andre cyklister.
  • Cykl i mindre grupper og på en lige linje, så bliver sikkerheden højnet.
  •  Hold altid til højre 
  • Tag dit affald med dig.